torsdag 31 mars 2016

Kalle hjärta Sandra: del 3


Här kommer bilder från självaste kyrkan den 27 juni 2015. Tänka sig att Kalle i denna stund var mer nervös än mig. Det tyckte jag var fantastiskt roligt, och då fanns det liksom inte på världskartan att jag också skulle hålla på och vara nervös. Det hade ju inte gått! Det jag var mest nervös över var att klänningen inte skulle spricka när vi skulle ställa oss på knä där framme vid altaret. Men det gick bra, puuh. Och namn och fraser kom vi båda ihåg så det gick galant! Det var bara prästen som sa fel på mitt namn och kallade mig för Susanne istället för Sandra. Susanne är då namnet på min mor så det blev ju sådär.





Evelyn spelade tvärflöjt som värsta
gudinnan. 

"Hoppas inte klänningen spricker..."


Kyssen!



Såpbubblor och solrosfrö-kastning! 


Hela bröllopsföljet!

Lite rolig fakta kan väl vara kläderna vi har på oss och var de kommer ifrån. Min klänning hittade jag på Tradera och den budade jag hem i brevlådan för 400:-. Den såg perfekt ut på bilden och ännu mer perfekt när jag fick hem den. Den var oanvänd och i förpackning, sydd med foder och är helt klädd med pärlor, den väger alltså ganska mycket! Jag valde en gul klänning för att det var min morfars favoritfärg och eftersom han gick bort för något år sedan så ville jag att gult skulle vara en basfärg på hela bröllopet. Skorna köpte jag på Din Sko för 200:- och kransen kommer från Glitter och gick på 100:-. 

Kalles väst med tillhörande slipsgrej kommer också från Tradera och kostade 290:- (vill jag minnas), Skjortan kommer från HM och gick på runt 200:-, hans skor och byxor hade han sedan innan. 

De två brudtärnorna till vänster fick sig varsin klänning från Gina Tricot som kostade 49:- styck och min made of honor och tillika syster köpte sig en klänning för 300 :- som vi delade priset på. 

Brudnäbbarnas klänningar kommer från HM och kostade 199:- styck och deras hårband vill jag minnas att jag köpte för nästan ingenting på Nelly.se. Smågrabbarnas byxor kommer från HM och de betalade jag 99:- stryck för, deras skjortor köptes på Kappahl för dryga hundringen. Hängslena kommer från Åhléns och kostade 69:- styck. De stora grabbarna tog vad de hade i garderoben men fick order om hängslen, haha.

Så, det var det bröllopsföljet det. Prissatta och allt! 


2 kommentarer: