måndag 13 juni 2016

Härliga helger


Helgen tillbringade jag och Gottfrid hos mina föräldrar som har sin gård en kilometer från vår. Kalle jobbade nämligen natt hela helgen och sov då på dagarna. Då brukar jag och ungen hitta på annat skoj än att sitta hemma och försöka vara tysta. 


Vi har vandrat runt i mammas fantastiska trädgård och förundrats över alla blommor och växter hon har. Jag blir så imponerad och inspirerad - samtidigt som jag vet att jag själv aldrig kan ha en sådan trädgård. Jag är inte intresserad nog, och definitivt inte kunnig nog! Därför avnjuter jag hellre hennes emellanåt och planterar sånt som klarar sig själv hemma hos oss.


Överallt finns krukor och växter, allt från klassiska pelargoner till ovanliga buskar och träd.


Kalle kom förbi varje dag innan han for till jobbet igen för att snusa bebis.


Mamma kröp omkring i sin köksträdgård som var helgens projekt att göra iordning.


Fåren stod på höjden och såg på oss som små myror längre ned.


Mormor var i sin stuga på gården och fixade och myste på när solen väl kom fram.


Medan pappa fixade med grillningen.


Vi tar alltid många fikapauser i vår familj, det är viktigt. Både för att man ska orka jobba på och för att mysa och snacka skit. Alla har näsa för detta med fika och när någon slår på en panna kaffe verkar alla känna lukten av det. Min bror med familj och även min syster bor på samma gård så det är ofta vi samlas alla för att fika och äta. 


Och Gottfrid är ju stjärnan hos alla, här under är han med min brors sambo Sofia.



Aah, dessa härliga helger. Jag älskar dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar