torsdag 23 juni 2016

Berså och hundkex


Igår kväll var det så magiskt ute, varmt och lugnt i luften, sådär som man vill att alla sommarkvällar ska vara. Jag hade gärna suttit i bersån och njutit, om det inte var för det de jäkla myggen! Det är invasion av dem i år, så fort kvällen kommer dyker de fram. Som en miljard blodsugande vampyrer. Som norrlänning och allt trodde jag att jag inte skulle bry mig så mycket. Men det går inte. Som tur är brukar det ju inte hålla i sig hela sommaren, så snart kanske det värsta har lagt sig. 


Jag passade i alla fall på att plocka flera buketter med hundkex. En av mina favoritblommor som växer vilt. De är så sköra och yviga i sitt utseende. Många kanske tänker att de är för vanliga för att ha i en stor bukett, men jag tycker de ser fantastiska ut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar