måndag 11 april 2016

Krattning och camping


Tänkte summera sista dagarna med lite bilder, allt går i vårens tecken. Idag blev det en stunds hemmafix på gården, vi tog ner den gamla humlen från lilla jordkällaren och det blev så himla fräscht och rent efteråt, nu är det bara att vänta på att den nya växer upp över stenvalvet. Det är alltid lika lummigt och fint! Lika fint som att se mannen arbeta sig svettig i trädgården! Dock blir jag lite svettig när han ohämmat springer runt med häcksax och egentligen inte har ett hum om vad han gör. Då måste jag springa efter och försöka rädda växtligheten som går att rädda. Kalle tror nämligen att allt går att klippa decimeterkort och att det ändå överlever.  


Syrenbersån krattades fri från löv och där under har skillorna börjat ta sig rejält, jag blev faktiskt förvånad! Hela marken i bersån blir sådär härligt blå av dessa underbara växter, jag längtar så efter det! 


Men än ser det såhär grått och halvtråkigt ut. Men det roliga är att man har allt framför sig nu och det kan man ju leva väldigt länge på.



Mamma och pappa kom över i helgen och vi var både ute på gården och fixade och fotade. Mamma har köpt min gamla kamera och är ivrig på att lära sig alla funktioner. Så kul att dela intresse. 

Och knasiga som vi är i vår familj så tog de sin husbil den dryga kilometern det är mellan våra gårdar och campade. Mamma och pappa är riktiga urcampare och åker mellan Treriksröset i norr till Smygehuk i söder i sin husbil, men de kan lika gärna åka den minut det tar till vår gård och stanna en natt eller två. Det uppskattar jag verkligen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar