onsdag 20 april 2016

Babyshower



Blev ju för ett tag sedan enormt grundlurad och totalt överraskad med en babyshower. Jag blev inte bara chockad över tillställningen i sig utan även över hur många som dök upp! Det var verkligen fullt hus hemma hos mamma där de styrt upp allting. De hade pyntat, bakat och lagat mat så det var häpnadsväckande. Som taget ur en Pinterest-dröm. 


Ett enormt långbord var uppdukat genom både matsal och vardagsrum. Och alla frossade verkligen i de goda det bjöds på. 


Mängder av vimplar och prydnader hängde runt om i rummen! 




Godis, kakor, pajer och popcorn fanns överallt!


Och så fick jag ju alldeles för mycket fina presenter! Denna stamtavla fick jag av mamma, bara att fylla i födelsedatum sedan. 


Virkade cowboyboots och hatt kommer att passa utmärkt till denna lant-unge to be!


Ett fräsigt set med nyckelpigor går såklart alltid hem.



En av de bästa klassikerna med tillhörande figur. De satte mig på prov och frågade om jag visste vilken Barba det var - och det visste jag ju såklart - BarbaZoo, vad annars till vår gård?



En enormt fin Elsa Beskow pekbok som jag själv antagligen kommer ligga och glutta i om kvällarna. Så många magiska bilder! 



Sängen har jag bloggat om förut, den har jag och mina syskon, samt mamma, sovit i som små. Nu har den fått nytt utseende och passar så fint in i vårt sovrum. Lapptäcket är även det en gåva från en underbar vän som sytt det själv. Det uppskattar jag verkligen! 


Denna drömfångare har min syster gjort och den hänger så fint i sänghimlen. Vilket hantverk! 


Två enorma blöjtårtor fick jag också, tänk så mycket tid och engagemang som lagts ner inför denna kväll, jag blir alldeles tårögd när jag tänker tillbaka på det. 

Vilka fantastiska människor jag har i mitt liv! TACK!






2 kommentarer:

  1. Men åh, så härligt! Vilka fina saker du fick och mysigt att få träffa alla för en sån rolig grej :)

    SvaraRadera
  2. Åååh vilka fina vänner och familj du har!!!! Magiska bilder ju!! Älskar den virkade cowboyhatten och bootsen, passar ju riktigt bra :-)

    SvaraRadera