fredag 1 april 2016

Kalle hjärta Sandra: del 4


Efter själva vigseln så blev det middagsbjudning och logdans hemma hos oss på vår gård. Så som vi fixat inför detta! 


Henke var toastmaster och sprang hela kvällen omkring med en kobjällra så fort han ville ha ordet för att meddela saker. Det såg fantastiskt roligt ut och det funkade hur bra som helst! 


Kalle och jag kom hem till festen i ett riktigt raggaråk! 



Skumpa och skål - och sedan var partyt igång! Eller party och party, vi bjöd mest på något till maten och sedan var det endast alkoholfritt i baren om man inte tog med sig själv. Sprit är inget jag tycker ska finnas utan begränsning, speciellt inte på min egen bjudning! 




Här är hela gänget som var med på bröllopet, samlade utanför vår loge. Det är fantastiskt att ha denna bild och minnas tillbaka och veta att inte en kotte lyckades smita undan! 

Pappa och mamma.


Vi fick hjälp av både min och Kalles mamma samt mina arbetskollegor att göra all mat, så galet mycket och galet gott. Allt serverat på en gammal hästvagn, allt i äkta bondestil. 



Godispaus.


Vi fick tavlor av varandra som vi gjort på möhippa och svensexa. Den som Kalle gjorde av mig, som jag då håller i, fick han måla utan ytterligare hinder. Jag fick en ögonbindel, därav proportions problemen på det porträttet! Haha.  



Bukettkastningen blev populär bland tjejerna! Då samlades dom snabbt! 


Vi fick lyssna till mängder av vackra tal och tårarna rann!



Vi hade en grymt bra utsikt över logen och alla gäster, en riktig kungatron som var byggd utav en sits till en hästvagn.


Gästboken som bestod av en gammal trädörr fylldes på med hälsningar och lyckönskningar under kvällen som alla fick spika upp. 


Innan det dukades undan för att bli dansgolv så sjöng jag och några fler av tjejerna "Åh, en sån Karl" för min nyblivne make. Då blev han rätt paff! 


Loungen med höbalar var ett riktigt mysigt inslag där på logen. 



Sedan blev det bröllopsdans och då var jag den mest nervösa alla gånger. Tur han kan det där med att lugna mig. 


Sedan var det fler som bjöd upp och dansandet höll på ända in på natten! 

2 kommentarer:

  1. Jag älskar den här inläggsserien. Och tack för allt du skrev på min blogg i bröllopsinlägget! Nu känns det helt plötsligt inte lika avlägset och jobbigt längre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Det är bara roligt att dela med sig! Helt plötsligt står ni där och allt känns rätt med datum, planer och allt därtill! Så kul att ha det framför sig, men jag är också väldigt nöjd i efterhand. Jag trodde jag skulle få värsta dippen efteråt och bli ledsen att det liksom är "gjort". Men tvärtom, jag skulle inte ändra på en grej och det blev verkligen den dag jag drömt om på alla vis, så jag behöver absolut inte göra det igen ^^

      Radera