fredag 17 oktober 2014

Skittäcken

Idag tog vi in båda hästarna i stallet före vi skulle rida, brukar ofta sadla i hagen annats. Fick då chansen att se efter Gubben väl igen. Han fick ett rejält sår för några dagar sedan av ett skavande regntäcke (hata täcken!). Detta tack vare ett trasigt spänne och min ouppmärksamhet, även om skavsår kan uppstå fort när något väl ligger an.. Men som tur var så gick det aldrig hål på skinnet och svullnaden la sig snabbt när täcket kom av och jag baddat honom med sårrengöring. Nu några dagar senare så har det blivit skorpor och allt ser bra ut, men OM jag är less att det ens hände!
Jag har mycket sällan täcken på hästarna, endast när det har varit ihållande regn en längre period, då får Gubben täcke eftersom han "huttrar" annars.  Och möjligtvis på vintern om det blir rysskyla, men Klara däremot har nästan aldrig haft täcke. Jaja, i vilket fall har jag nu köpt ett nytt regntäcke och tänker slänga det gamla åt h-vete!


Annars rullar det på bra, snart får hästarna flytta hem till oss och vi tränar så ofta vi hinner! Mer om dagens ridning imorgon.. 
/Sandra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar