lördag 25 oktober 2014

Allt möjligt

Tänkte passa på och skriva om lite allt möjligt som händer här! För det första så är lösdriften snart klar, YEEY! Kalle har jobbat som ett djur med den ( medan jag har suttit inne med myror i brallorna och pluggat..) nu är det en kortsida kvar sedan är det bara att strö och bona till. Ska även dra tråden för hagen idag så den biten blir klar.


Såhär ser det ut från sovrummet. Kalle har rest hela bygget själv från nedgrävda plintar. Taket är av självbärande plåt så byggnaden kommer vika sig före det om det blir storm ;) vi fick det av mina föräldrar och det har tidigare legat på ett stort flisförråd.  Spöningen är återanvänt virke som vi köpte billigt. 

Vi har köpt ett slowfeedingnät till storbal, det känns skönt då Klara skulle äta ihjäl sig annars. 


Vi har även vinterutrustat pärlan till traktor som vi lånat av mina föräldrar, så med snökedjor, plogblad, skopa och balspett så står vi nu redo för vinter säsongen!


Utöver det har det blivit lite ridning, något som kommit lite i skymundan med allt byggande vi håller på med.. Men när det väl är klart kommer vi ha helt andra förutsättningar till lyckad träning i vardagen! Kommer bli såå härligt! 


Jag och Gubben fjollar oss som vanligt.. Jag gillar förövrigt sidepull tränset jag köpte på Hööks till honom, funkar perfekt till den dagen jag kan köpa all min drömutrustning! Hehe.. Kalle får magsår om jag börjar prata om sånt. 


Nu är det äntligen helg och det ligger huur mycket arbete som helst framför oss här på gården! 

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar