fredag 15 juli 2016

Sommarlov


I veckan har min brorsdotter Lilly hängt med oss om dagarna, istället för att hoppa över till en annan förskola när det är sammanslagningar under sommaren. Så roligt för oss! Att vara tillsammans med barn under deras sommarlov får en verkligen att minnas hur sommarloven kändes. Vi har åkt på utflykter, badat, slappat, tittat på film, ätit på restaurang, solat, dansat, varit med djuren, druckit saft och lyssnat på hög musik. Hon bjöd in mig i den där pirriga sommarlovskänslan som bara barn kan skapa. 


Sista dagen hade hon med sig sin "Elsa klänning" som jag sydde till henne precis då när Frost-filmen kom ut. Några gamla gardiner fick nytt liv och Lilly bara älskar den! Hon slänger med släpet (som är betydligt kortare nu än när hon fick den, hon växer ju så snabbt) och känner sig sådär fin och elegant som man ju gjorde när man var barn och klädde upp sig med diverse saker man kunde hitta, helst då i mammas garderob.  


I min garderob fann hon hårbandet med rosorna och jag kunde inte låta bli att toppa klädseln med ett armband som jag gjorde för någon vecka sedan. Det blev som en älv-känsla när hon sprang runt i den lummiga trädgården.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar