onsdag 20 juli 2016

Hallen


Igår gjorde jag om i hallen. Det är ett utrymme som väldigt lätt blir till en avlastningsyta för oss, speciellt nu när vi har barn. Det är barnvagn, babyskydd, kläder och hattar överallt! Men nu har allt fått sin plats. Vi har egentligen en ganska stor hall, vilket man känner bättre nu. Jag har länge drömt om ett runt bord mitt i en stor hall, men riktigt såå stort är det inte. Men jag nöjer mig gladeligen åt ett halvbord mot väggen också. Syrran känner här in den nya möbleringen. 


Lampan i bakgrunden ropade jag in på auktion i måndags. och blommorna är plockade i trädgården, om någon vet vad de heter så hojta gärna till! 


Dessa hästar hittade jag på loppis i Backe i Jämtland. Den lilla porslinshästen klarade sig hela vägen hem och jag var så nöjd, tills jag klev ur bilen hemma på gården och tappar den i backen. Ett ben är dock limmat nu och den är så återställd som den kan bli! 
Jag blev så väldigt fäst vi tavlorna också, man kan ju aldrig få för mycket hästar hemma. Även om två är ganska lagom i hagen så har jag betydligt fler inne. Gillar den här äldre tecknade stilen på hästar. Oooh, den ger mig nästan rysningar. Det är så vackert. De ska upp på lämpligt ställe i hallen så jag kan titta på dem varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar