onsdag 30 december 2015

Året 2015

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Det största jag gjorde, som jag aldrig gjort innan och inte planerar på att göra om, var att gifta mig. En sådan fruktansvärt fantastisk dag på alla vis. Men stressen innan. Åh, hej! Jag tror jag inte har återhämtat mig än.



Genomdrev du någon stor förändring? Jag hade semester, äkta riktig och lång semester, i fem veckor under sommaren. Min första någonsin faktiskt. En stor fördel med att ha ett fast arbete. Annars finns de flesta förändringarna som bevis hemma på gården, med diverse projekt som stall, ankhus och allt som hör djuren till.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, en liten knådd kom ut sådär på sluttampen av året.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?  Förutom bröllopet, som känns svårt att glömma, dagen jag fick reda på att jag var gravid, den 8:e augusti.

Dog någon som stod dig nära? Många tunga besked har kommit, men peppar, peppar, ingen har dött.

Vilka länder besökte du? Jag höll mig mest i Sverige men svävade ut en vecka i Kroatien med nära och kära.

Bästa köpet? En hel hop med gamla fönster på en auktion i närområdet – till en billig penning.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att pappa klarade sin canceroperation med bravur! Peppar, peppar, jag håller fortfarande alla tummar jag har att allt går väl framöver också.

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Inspiration. Jag känner hur jag mer och mer kvävs om jag inte få låta min inspiration ta över bitar av vardagen. Måla, skapa, teckna, bygga. Jag har redan planerat in mer sådant inför nästa år.

Vad önskar du att du gjort mer?  Tagit hand om mig själv, gjort små saker som gör stor skillnad.

Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig för jobbet som jag ändå inte kan påverka.

Favoritprogram på TV? Farmen och Bonde Söker Fru. Ser ni något mänster?

Bästa boken du läste i år? Julberättelser av Astrid Lindgren.

Största musikaliska upptäckten? Lee Brice med låten I don’t dance. Som även blev en av bröllopssångerna vi dansade till.

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Självförtroende, jag är bra på det jag gör och vågar visa det mer.  

Största framgång på det privata planet? Att jag klarat av ett år med jobb, studier, gården och funnits där för familjen – samtidigt.  

Största misstaget? Inte berättat när jag mått dåligt för fler i min omgivning, jag har a lot of fasad, så att säga.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, men tröttare!

Vad spenderade du mest pengar på? Gården och djuren, utan undantag!

Något du önskade dig och fick? Utökad djurskara, ankorna fick vi i bröllopspresent.



Något du önskade dig och inte fick? Växthuset på plats. Vi grävde och gjorde klart, men orken fanns inte att flytta växthuset från Stolpås Gård till Pottäng Gård.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Var mer nära och kära i all enkelhet, tror jag?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Den omöjliga önskningen om färre dåliga besked.

Vad fick dig att må bra?  Hästarna, alltid hästarna.

Vem saknade du? Morfar.

De bästa nya människorna du träffade? Jag har hållt mig till de jag redan känner och dom är alla bäst!

Mest stolt över? Min och Kalles kärlek till varandra och gården vi bygger upp tillsammans.

Högsta önskan just nu? Att pappa ska bli friskförklarad.


Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  Prioritera annorlunda och för framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar