lördag 10 januari 2015

En snål renovering

Med nyköpt hus och gård så får det bli snåla renoveringar. Men det är just det som taggar mig! Att få mycket för lite, det är de små utgifterna som gör allt möjligt. Ena rummet på övervåningen har jag nu målat om (både tak och väggar), rosa blev vitt. Tanken är att detta så småningom ska bli mitt lilla bibliotek. Jag har alltid velat ha ett rum fyllt med böcker och en liten löshörna. Det är en sådan barndomsdröm som fortfarande är lika stark. Det är något magiskt med böcker!
Väggfärg och takfärg kommer från Rusta 249:- respektive 99:-, fåtöljen är efter mammas morfar, trälådan hittade jag i boden, mattan är från Lagerhaus 99:-, gula kudden, de gula ljusen och tyget bakom fåtöljen är från Ikea och kostade tillsammans ca 70:-, pedistalen och kopparskålen är från Erikshjälpen 20:- och 10:- och fuskfällen är från Rusta och gick på 49:-.



Fortsättning följer!

1 kommentar: