måndag 24 november 2014

Grandoft

Enligt mig är grandoft bland de godaste lukterna, så fräscht och uppiggande! Tog med mig hunden igår morse och gick till skogs för att dels hitta fint granris, men även för att finna oss en gran att ha utanför dörren. Lite problematiskt blev det då jag inte höll på att hitta någon lämplig gran kandidat, fanns ju massor på grannens, men man är ju inte den som tjuvar. Mamma och pappas magiska trollskog föll först med stormen Dagmar och det som stod kvar tog stormen Ivar med sig, så det är inte så gott om alternativ kvar. Men tillslut hittade jag en lagom hög liten stackare som växte mitt uppepå en sten. Den tog vi med oss och traskade hemöver.



Men hur det blev med allt, ja det får ni se en annan dag, det blev nämligen för mörkt för att fotografera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar