måndag 14 mars 2016

Sommarlagårn






Nu när jag är hemma om dagarna på graviditetspenning så måste jag verkligen se till att komma ut och promenera för att behålla någon form av kondition. Jag har i mångt och mycket haft en superlätt graviditet hittills, inte mått dåligt, inte haft speciellt ont och sådär - men konditionen! Herregud! Var är den? 

Så igår tog vi en lång eftermiddagspromenad tillsammans, jag och Kalle. Vi gick och kollade in marken där hästarna ska få gå på sommarbete och höftade hur mycket jobb det blir att sätta upp det nya staketet. Det kommer bli det bästa betet hittills, öppna ytor, skog, kullar, skugga - ja det kommer finnas allt. Förutom möjligtvis rinnande vatten, det är lite tråkigt, men det sinar fort i bäckarna här. Men man är ju inte helt ovan vattenkörningen som sommaren alltid har att erbjuda oss djurägare! 

Vi tittade också närmare på sommarlagårn som står intill det tänkta betet, inte för att den har något med hästarna att göra, men för att vi och min bror funderar på att renovera den tillsammans. Det skulle kunna vara en av de sista som finns kvar här i trakten. I den finns plats för 10-12 kor, men skulle ju också fungera fint att hålla får eller dylikt i. Hur som helst behöver den nya syllstockar, rätas upp, nya knutar på sina ställen, hängrännor med mera, med mera. Ett stort projekt - men vi brinner alla för att ta vara på det gamla. Det som redan finns och förtjänar att ses över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar